Co je to SEM

SEM Search Engine Marketing = marketing ve vyhledávačích

 

SEM je forma internetového marketingu, která zvyšuje viditelnost stránek ve výsledcích vyhledávačů pomocí optimalizace a podpory marketingu. SEM používá Search engine optimization (SEO), který nastavuje a přizpůsobuje obsah stránek tak, aby se zobrazovaly výše ve výsledcích vyhledávačů, nebo používá Pay per click (PPC) reklamu.

 

 

 

Cíl služby SEM:

Cílem SEM je získat ve výsledcích vyhledávačů Seznam a Google co nejlepší pozici, a tím i více návštěvníků, budoucích zákazníků. To vše díky investování do reklamy.

 

VÝHODY SEM

 

  • Rychlost - kampaň můžete spustit nebo změnit okamžitě – bez čekání.
  • Konkurenční boj - v případě, že je ve vyhledávačích konkurence pro dané klíčové slovo příliš vysoká
  • Přesnější výsledky - pokud je správně nastaven měřící systém GA

 

 

NEVÝHODY SEM

  • Krátkodobá účinnost - dle Vašeho nabitého kreditu
  • Menší návštěvnost stejného klíčového slova v porovnání se SEO. Lidé více klikají na klasické výsledky fultextového vyhledávání.
  • Drahá forma - ve finále (cena za klik) podstatně dražší v porovnání se SEO – při přepočtu ceny za prokliknutí.



Druhy SEM:

PPC reklamy - textové reklamy v internetových vyhledávačích. Vdnešní době excistují dva hlavní systémy. Pro ČR je to Sklik od Sezamu a pro svět Adwords od gigantu Google. Na trhu je ještě několik, ale ty už jsou většinou mrtvé a nemá cenu se jimi zabývat.

Bannerové reklamy (v síti serverů)

Sponzorované odkazy

Placené zápisy v katalozích



  • SEM na Seznam - marketing na Seznamu má největší reklamní zásah, nejdůležitější pro SEM je Sklik.
  • SEM na Google - AdWords je skvělý systém, laciný, výhodný, s dobrým reklamním zásahem.
  • SEM na Centrum - systém ADFox, má menší reklamní zásah, ale také nižší ceny
  • SEM na eTarget


Nahoru